Czech English Deutsh
<div id='mbox' class='messageboxstyle'><i>Petrovské Plže - březen</i></div> <div id='mbox' class='messageboxstyle'><i>Sklepy Starý potok v Sudoměřicích - duben</i></div> <div id='mbox' class='messageboxstyle'><i>Baťův kanál ve Strážnici - Květen</i></div> <div id='mbox' class='messageboxstyle'><i>Sklepy Plže - Petrov</i></div> <div id='mbox' class='messageboxstyle'><i>Splavení Moravy</i></div> <div id='mbox' class='messageboxstyle'><i>Boží tělo ve Tvarožné Lhotě - červen</i></div> <div id='mbox' class='messageboxstyle'><i>Salaš Travičná nad Tvarožnou Lhotou v červnu</i></div> <div id='mbox' class='messageboxstyle'><i>Ovce na salaši</i></div> <div id='mbox' class='messageboxstyle'><i>Obecní den v Kozojídkách Pod Kříbem</i></div> <div id='mbox' class='messageboxstyle'><i>Krajina nad Kněždubem s oskorušemi</i></div> <div id='mbox' class='messageboxstyle'><i>Hody v Hroznové Lhotě - říjen</i></div> <div id='mbox' class='messageboxstyle'><i>Lučina v zimě, pohled na přírodní koupaliště</i></div> <div id='mbox' class='messageboxstyle'><i>Lučina v zimě</i></div>

Turistické informační centrum Strážnicko
Mapa regionu v databázi LEADER+
Vinohradní stezka

Ze Strážnice se vydáme vstříc novým zážitkům směrem na Radějov. Držíme se žluté turist. značky (zároveň taky trasy Šumárnické NS). Přejedeme mostek přes potok Radějovka a pokračujeme až po boží muka na rozcestí. Tady si můžeme udělat malý okruh: polní cestou po žluté doleva na vrch Žerotín - pokračujeme stále nahoru na nejvyšší bod, kde stojí kaple; z vrchu Žerotín sejdeme ...

Strážnickými vinohradyStezka vinohradní (18 km)

Sjízdnost : celý rok; září-říjen
Ze Strážnice se vydáme vstříc novým zážitkům směrem na Radějov. Držíme se žluté turist. značky (zároveň taky trasy Šumárnické NS). Přejedeme mostek přes potok Radějovka a pokračujeme až po boží muka na rozcestí. Tady si můžeme udělat malý okruh: polní cestou po žluté  doleva na vrch Žerotín - pokračujeme stále nahoru na nejvyšší bod, kde stojí kaple; z vrchu Žerotín sejdeme, stále po žluté, mezi vinohrady asi 0,5 km, kde cedule směřuje k Hotařské bůdě a z kopce dolů zpět na asfaltovou komunikaci.

Asfaltová silnice pokračuje pod východními svahy Žerotína až do údolí Sudoměřického potoka. K Sudoměřickému potoku asfaltová komunikace strmě klesá a dole se nachází rozcestník. Polní cesta doprava (zelená turist. značka) vede zprvu podél opuštěných sadů a poté kolem vinohradů až k Sudoměřicím.

Po proudu Sudoměřického potoka (zelená turist. značka) se dostaneme do obce Sudoměřice. Při vstupu do obce se dáme doleva a asi po 300 m se dostaneme na začátek areálu vinných sklepů „Starý potok“. Na konci sklepů můžeme pokračovat polní cestou až k pěknému rybníku jménem Vanďurák.

Ze Sudoměřic bereme zpáteční kurz na Strážnici. Po trase nás však ještě čeká vinařská obec Petrov, do které se dostaneme po asfaltové silnici s malým provozem. Hned na začátku obce nás vítá věhlasná Památková rezervace lidové architektury Plže.

Z Plžů se napojíme na trasu Strážnické vinařské stezky, která nás po cyklostezce bezpečně dovede až do Strážnice, zcela mimo frekventovaných komunikací.

Tradičními vinařskými obcemi jsou Petrov, Sudoměřice, Hroznová Lhota a samozřejmě město Strážnice.

Na trase této stezky jsou ta „nej“ místa vinohradnictví na Strážnicku:

Vrch Žerotín - svahy toho kopce pokrývají řady vinohradů, ale také ovocné sady s ojedinělými oskerušemi. Hotařská bůda uprostřed vinohradů je místem setkávání vinařů a konání tradiční akce Zarážání hory.

Petrovské Plže - věhlasný areál vinných sklepů z 16. a 17. století, který je památkovou rezervací lidové architektury. Průčelí sklepů jsou typická bílou vápennou ličkou s modrou podrovnávkou (někdy také červenou, to když je u vinaře děvče na vdávání).

Více informací získáte na stezce na TAG infopanelech, nebo na http://www.dohaje.cz/stezky/160/